Clube Da Esquina, Milton Nascimento/Lô Borges, “This may very well be the greatest album ever made; It compares favorably to ‘Pet Sounds,’ ‘Sgt. Pepper’ and other records which are typically awarded that distinction. Though legendary among heads, it’s criminally and tragically unknown to the wider public (outside of Brazil) for such a tremendous album: Unsurprisingly, the mainstream or ‘indie’ music press is too busy lionizing our UK/US gothic genius period beyond all reason to notice even the very strongest music made elsewhere in the world. Furthermore, there is no singular mastermind or troubled visionary/control-freak here (and we all know how much music journalists love a focal point), though a teenage Lo Borges contributes several highlights. Crucially, this album is the product of the organic collusion that occurs between several precociously talented musical personalities.”
「ブラジルの声」と呼ばれている Milton Nascimento のこの Clube Da Esquina というアルバムが「街角クラブ」というのをつい最近知った次第で、怖くて調べられないけど前にこのブログで書いたことがあって、「ピンとこなかった」的なひどい書きようだった記憶だけがずっと後になっても残っていて、要するに後味が悪い、悪すぎるのでありました。
で、「街角クラブ」というアルバムがあって・・・みたいな記事を読んで、そんなアルバムあったのかーみたいに探し方でこのジャケットを見て、ジャケットも個人的にはあんまり好きになれないっていう、もう散々な話ではありますけど、今回ちゃんと聴き直したんです。 食わず嫌い的なのはやめようって思って。 そしたら違う人が歌ってるので知ってる曲があって・・・っていうかばっかりで、なんてすごいアルバムなんだって軽く態度を翻したっていうことなんですよ奥さん。
Elis Regina との相性がすごく強い気がします。 Nada Será Como Antes は Elis バージョンのアレンジがとてもいいけど、Um Gosto De Sol は本人バージョンが強迫観念的にいいなぁ。