Jack Sass Kicks Ass が名前の由来だという。 ショーバンドだったのだという。
後の SASS がまだ Jack Sass Band を名乗っていた頃の唯一作であるシングル Where IS The Love / Dancin’ (1977) が先日、目が飛び出るような値を付けていて、この曲の素晴らしさだったら致し方もなしって思ったり高すぎるだろうバカって思ったしで、なんだかんだとこの編集盤を聴くに至るのですけど、これだってよくぞ寄せ集めたっていう話です。 だってバンドは 3 枚のシングルしかリリースしていないのだし、後の 2 枚は B 面がインストだもんで、公式にリリースされた楽曲は 4 つしかないっていうことなんですよ奥さん。 なのにこの CD には 15 曲も収録されておりましてね、いやぁよく集めたなぁって。 でも、未発表曲も(ジャンルのことを考えなければ)悪くないですし、これは「買い」の CD なんじゃないかなぁ。
ちなみにドラムを担当していた Omar Hakim さん、錚々たる、名だたるミュージシャンとの共演がありまして、詳しくは Discogs のページを読んでほしいんですけど、なんつっても David Bowie の Let’s Dance で叩いていただなんて・・・すごいところにつながるんだなぁって感心しちゃった私なのではありました。
Digitally remastered edition. “The Jack Sass Band was one of NYC favorite showbands. We performed in clubs throughout NYC, Rhode Island, New Jersey (including the legendary Stone Pony one night a young Bruce Springsteen & David Sancious were in attendance). We were back up bands for The Coasters and Chuck Berry playing Madison Square Garden. We were later to become part of NYC’s No Wave movement featured as a the punk-funk element and performed with James White & The Blacks at the Peppermint Lounge as well as other official and unofficial Bowery Clubs. We shared a two month stint of Wednesda and Thursday afternoons at the Queens College Rathskellar events with a girl named Madonna. Our band held court at famous New York clubs such as Leviticus and was one of the house bands at The Cellar home of Kinky Foxx (Johnny Kemp, Timmy Allen) and Platinum Hook (Bobby Douglas).The funkified sounds of Jack Sass was largely based on 70’s funk, British punk and we shared many similarities to Rick James and Prince and the Minneapolis sound (although at the time we had no knowledge of our common sensibilities). Some of the recordings here were an attempt to tone down the rockin’ dirty funk to a more polished smooth sound at the yearning of our engineers and producer. The band had several incarnations and line ups, the latter including members from the best bands Jamaica Queens had to offer. The name came from our motto ‘Jack Sass Kicks A*'”.